Reklamationer
Trots Skultunas höga kvalitetskrav kan enstaka varor vara behäftade med fel.
Viktigt att komma ihåg är att Skultunas produkter i hög grad är handgjorda och små variationer mellan produkterna kan förväntas. Små defekter är inte ovanligt och är inte skäl för reklamation. Mässing och silver behöver också poleras regelbundet och ytan är känslig för kontakt med främmande ämnen. Fläckar som uppstår på grund av detta är inte heller skäl för reklamation. Läs mer om våra Skötselråd.
Vi önskar att du registrerar en eventuell reklamation via vår retur & reklamationsportal.
- Ta bilder på den förmodade skadan
- Registrera ärendet med e-posten som användes vid köpet och ditt ordernummer
- Välj att det gäller en reklamation
- Bifoga bilderna i ditt ärende så vi kan göra en korrekt bedömning
Om du köpt varan i någon av våra butiker, så maila in reklamationen till help@skultuna.com med bilder och beskrivning av felet.
Reklamation av fel i vara ska ske skriftligen till Skultuna inom skälig tid från det att du upptäckt, eller borde ha upptäckt felet, två månader anses alltid vara inom skälig tid.
Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, samt inom tre år från det att du tog emot varan förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot Skultuna.
Klicka här för att registrera en reklamation